mandag 6. januar 2014

Fri dag = Tur dag

Skal si.... 2 innlegg på to dager, men jeg lover....det blir ikke noe vane :-)!

I dag hadde jeg fri, så jeg hadde egentlig to valg,..... ut på tur i regnet eller slenge meg på sofaen og alle med vettet i behold hadde krøpet under pleddet og fyrt i ovnen!
Men de som har snakket alt for høyt om å klare å gå en veldig laaaaaang tur og noen mnd. har ikke tid til å legge seg på sofaen, da var det bare å sitte å vente på at daglyset skulle komme så man kunne gå trygt!


Først frokost, grapefruktjuice og grove rundstykker...fin fin start på dagen :-)

Så er vi over på dagens "outfit"
Den turkise regnjakka her blitt en gjenganger. Så klarte jeg å finne en regnbukse i ukjent merke....litt trang, men siden jeg ikke skulle drive med aerobic øvelser under turen, vurderte jeg det slik at knappen ville holde! Skoene er av god gammel årgang med malingsflekker på.... men inngåtte sko er de beste :-)

Så var man i gang!
Ohhhh...my...helt opp dit på toppen skal jeg, i øsende regn...uansett, med ondt skal ondt fordrives...biter tennene sammen og setter på musikk på ørene, skog og hei er kommer jeg!

Det er vått....skikkelig vått...

...men nå er jeg nærme fjellet jeg skal bestige...

 "Fløyen"

En gammel sti er ikke å forakte...

Det er bare det at det er andre enn meg som vil bruke den stien....
vann...masse vann vil nedover...godt jeg har logget meg på Frida sin Spotify på vei oppover fjellet...mitt album med Abba og Dansing Queen hadde ikke gjort samme nytten som den derre "russe" musikken hun spiller.... skikkelig go go go :-)

Så plutselig dukker dette kjenne merket opp...akkurat i det musikken bytter over til "Kvelertak"....tror ihvertfall det er det de heter,....de laget noe forferdelige lyder/musikk, så det sto nok i stil til min pesing...

Da var jeg oppe.... og nok en Selfie (jeg tror det heter det, når man tar bilde av seg selv), sjekk forøvrig den fine sminken...all natural, ok bittelitt mascara da!

Og utsikten.....
FANTASTISK!!!!! Er det rart jeg elsker denne plassen???

Så begynner nedstigningen....og da finner man veier man ikke har prøvd før...og som man helt sikker skulle holdt seg borte fra!

Vann, vann og enda mere vann.....

Dette er midt i bakken,....  når jeg virkelig lurer på hvorfor jeg tok den veien og hvodan jeg skal komme ned....for nedover...

Ser slik ut....
Det var da jeg vurderte å legge meg ned å rulle fra tre til tre....men på den andre side...man skal ikke starte ett jordras heller...så jeg sprang/skled/hoppet/ nedover i en voldsom fart godt det var trær i veien for å ta imot!

Da dukket det ett hinder opp...
Men tror du ikke jeg klarte å velte meg over dette også :-)

Og plutselig traff man asfalten og landjorden igjen

Et tur på 8 km er tilbakelagt....er kjempefornøyd med at alle lemmer er i god behold og alt i alt var den en FANTASTISK deilig tur!

Men nå blir det ikke tur blogging på noen dager....jobben kaller :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar